Zmęczone stopy w ciąży? Jak w naturalny sposób przynieść im ulgę.

Zmęczone stopy w ciąży? Jak w naturalny sposób przynieść im ulgę.

Ciąża to piękny czas, w którym szykujemy się na przyjście na świat swojego największego skarbu. Niestety dodatkowe kilogramy, to ciężar, z jakim dzielnie muszą zmagać się nasze nogi. Pragniecie nieco im ulżyć? W trosce o was podpowiadamy, jak naturalne kosmetyki i domowe rytuały mogą ułatwić im pracę, zwiększyć waszą wygodę i poprawić komfort chodzenia.


Na opuchnięte nogi skarży się prawie ¾ kobiet w ciąży. Na szczęście obrzęki nóg, a czasami nawet i rąk, są w ciąży rzeczą całkowicie naturalną i nie trzeba wpadać w panikę z ich powodu. Jeżeli jednak uważamy, że opuchlizna jest wzmożona, odczuwamy ból lub obrzęk występuje w okolicach twarzy lub oczu należy niezwłocznie skonsultować się z lekarzem. Pocieszający jest fakt, że będąc w ciąży, jesteśmy narażone na te nieprzyjemne objawy głównie w trzecim trymestrze ciąży, natomiast po porodzie wszystkie niedogodności powinny stopniowo przechodzić. Nie musimy jednak cierpieć w milczeniu i starać się zapomnieć o problemie - ciąża to najwłaściwszy czas, aby jak najlepiej o siebie zadbać. A my z chęcią wam w tym pomożemy! 


Dieta przyszłej mamy 

Aby nieco ulżyć naszym nogą powinnyśmy przestrzegać odpowiedniej diety. Pierwszym krokiem będzie picie co najmniej 2 litrów wody niegazowanej dziennie. Dzięki niej organizm będzie mógł łatwiej pozbyć się szkodliwych substancji przemiany materii, co umożliwi również sprawniejsze działanie żył. Należy również ograniczyć sól, która powoduje zatrzymywanie wody w organizmie. Nie bójcie się jednak, że każda z waszych potraw od tego czasu będzie niedoprawiona. Sól z powodzeniem możecie zastąpić różnymi ziołami. Będąc w ciąży każda mama powinna również zrezygnować ze spożywania słodzonych napojów gazowanych, pełnych konserwantów i pustych kalorii.


Ruch to zdrowie

Obrzęki nóg można zmniejszyć również dzięki regularnej gimnastyce. Już drobne ćwiczenia takie jak zginanie i prostowanie stóp czy kręcenie nimi, znacznie poprawiają krążenie krwi. Wiele daje także częste rozciąganie - po ćwiczeniach, przed spaniem czy po podróży. Dodatkowo będąc w ciąży powinnyśmy często zmieniać pozycję. Stojąc warto przenosić ciężar z pięt na palce i odwrotnie lub wybrać maszerowanie, natomiast siedząc można zataczać stopami kółka, poruszać palcami czy też wymachiwać nogami. Najważniejsze jest, by unikać zakładania nogi na nogę, gdyż taka pozycja znacznie utrudnia to cyrkulację krwi. 


Wygoda przede wszystkim

W ciąży należy unikać obcisłych ubrań, zrezygnować z ciasnych pończoch i podkolanówek oraz wybierać wygodne, przewiewne obuwie na niskim obcasie. Szczególnie polecamy buty sportowe oraz specjalne wkładki, które zapewniają dodatkowe wsparcie dla łuku stopy i pozwalają między innymi przezwyciężyć płaskostopie. Warto postawić na naturalne tkaniny i kupować buty po południu, kiedy stopy są znacznie bardziej opuchnięte niż rano. Może się zdarzyć, że będziecie musiały kupić parę nawet pół lub rozmiar większą niż zwykle. Pamiętajcie, że w tym okresie najważniejsze jest zdrowie wasze i waszego maleństwa. 


Pielęgnacyjne rytuały

Pierwszy i najważniejszy rytuał - odpoczynek. Jak wiemy, ile mam, tyle sposobów na skuteczny relaks. My pragniemy polecić wam jeden z nich. Zaczynamy od chłodnej, 15-minutowej kąpiel, a tuż po niej przechodzimy do regenerującego, delikatnego masażu, wykonywanego w kierunku od stóp aż do bioder. Pomoże wam w nim nasz lekki krem do nóg. Ten naturalny kosmetyk, dzięki obecności organicznych składników, takich jak mięta pieprzowa czy ekstrakt z aloesu, ma właściwości chłodzące, a dodatkowo świetnie odżywia i nawilża zmęczoną skórę. Ostatnim krokiem jest błogi wypoczynek np. przy ulubionej muzyce. Należy położyć się na łóżku lub kanapie, wysoko unieść nogi, oprzeć je o ścianę lub oparcie i pozostać w takiej pozycji przez ok. 30 minut. Taki rytuał pozwoli zapewnić natychmiastową ulgę zmęczonym nogom każdej mamy.